Ενωση Αερομοντελιστών Αθηνών

Εκθέσεις

  [ θεματικός πίνακας ]

 

29 Νοεμβρίου 1953

Εγκαίνια νέων γραφείων Αερολέσχης Αθηνών,
στην οδό Βουκουρεστίου 35

horizontal rule

Πρακτικό #21 ΔΣ ΕΑΑ 12 Νοεμβρίου 1953

Επίσης ο Γεν. Γραμματεύς αναφέρει ότι την 29ην τρέχοντος μηνός η  Αερ. Αθηνών τελή τα επίσημα εγκαίνια των εντευκτηρίων της, ως εκ τούτου εζήτησεν όπως δημιουργήσωμεν μίαν μικράν έκθεσιν μοντέλλων, κινητήρων και λοιπών κατασκευαστικών υλικών, εις μίαν των αιθουσών της ΒΑλΕ δια την ημέραν εκείνην. Το συμβούλιον δέχεται και εγκρίνει τα ζητηθέντα υπό της Αερολέσχης Αθηνών, αναθέτει δε εις τον Γεν. Γραμματέα την εντολήν δια την δημιουργίαν της εκθέσεως.

horizontal rule

Αεροπορικά Νέα 11.53

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Την Κυριακήν 29 Νοεμβρίου εις τα επί της οδού Βουκουρεστίου 35 Γραφεία της η Αερολέσχη Αθηνών, ετέλεσεν τα εγκαίνια του Εντευκτηρίου της.

Εις την ωραίαν και σεμνήν ταύτην τελετήν παρέστησαν ο Μητροπολίτης Αργυροκάστρου κ. Παντελεήμων, Ανώτατοι και Ανώτεροι Αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, μέλη της Πολιτικής Αεροπορίας, ως και πολλά επίλεκτα μέλη της Αθηναϊκής Κοινωνίας.

Κατά την τέλεσιν των εγκαινίων ωμίλησαν εκ μέρους της  Αερολέσχης ο Πρόεδρος αυτής Υποπτέραρχος ε.α. κ. Κωνσταντίνος Καζάκος και ο Γενικός Γραμματεύς κ. Λεωνίδας Παλαιολόγος, Διευθυντής Τύπου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Σημειούται εξ άλλου ότι οι επίσημοι μετά των προσκεκλημένων εύρον την ευκαιρίαν να αποθαυμάσουν τα εις ιδιαιτέραν αίθουσαν εκτεθιμένα μοντέλα αεροσκαφών ικανών να ίπτανται.

Προστίθεται εν προκειμένω ότι τα εν λόγω εκθέματα κατασκευάστησαν υπό των μελών της  Ενώσεως Αερομοντελιστών Αθηνών, ήτις υπάγεται και κατευθύνεται  υπό της Αερολέσχης Αθηνών.

Εις το κοινόν της Πρωτευούσης και του Πειραιώς την Κυριακήν 6 Δεκεμβρίου καιρού επιτρέποντος θα δοθή η ευκαιρία να παρακολουθήση επιδείξεις των εν λόγω μοντέλων αι οποίαι θα λάβουν χώραν εις την βόρειαν πλευράν του Αεροδρομίου Τατοϊου.

horizontal rule

Δοξολογία

Αριστερά ο Κ. Καζάκος Πρόεδρος της Α.Λ.Α. Στο βάθος διακρίνοναι ο πρόεδρος της Ε.Α.Α. Σαπουνάκης, ο Κ. Θεοφίλης και ο Μ. Παυλίδης. Μπροστά από τον Α. Σαπουνάκη ο πρόεδρος της Β.ΑΛ.Ε.  Σ. Φίλιππας. Στο άκρο δεξιά ο Βασίλειος Κοντογεώργος.

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

horizontal rule

Στο τραπέζι δεξιά το Harvard του Α. Βαφειαδάκη

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

horizontal rule

Στο τετράγωνο τραπεζάκι το μεγάλο μοντέλο είναι του Α. Σαπουνάκη. Δεξιά, στο στρογγυλό τραπεζάκι το υδροπλάνο Privateer του Β. Βεϊνόγλου. Κάτω αριστερά το team racing του Α. Βαφειαδάκη.

Στα υλικά αναγνωρίζεται μία λαβή U-Reely, έλικες Top Flite, κινητήρας Super Cyclone (ignition), , κουτιά καυσίμων Ohlson & Rice "Super 2", Testors 39, kit Hawker Typhoon. Στο κουτί της Mc Coy, όπως και στο διπλανό είναι κινητήρες diesel.

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

horizontal rule

(μία μικρή παρένθεση)

Στην Βουλιαγμένη, εκεί που είναι σήμερα η πλαζ, ο Τάσος Σαπουνάκης και ο Βασίλης Βεϊνόγλου στις πρώτες προσπάθειες πτήσεως του υδροπλάνου 1/2 Α Privateer - Flying Boat (free flight) από το Αμερικανικό κιτ της Berkeley με άνοιγμα φτερών 36 ίντσες για κινητήρες από 0.039 έως 0.074

Το μοντέλο αυτό εξετέθη στην έκθεση της 23ης Νοεμβρίου 1953 στα νέα γραφεία της ΑΛΑ στην οδό Βουκουρεστίου 35.

Η χρονολογία της φωτογραφίας εντοπίζεται μεταξύ 1954 και 1956.

Στο βάθος της φωτογραφίας περπατούν ο Κυριάκος Πλανούδης και ο Γιώργος Καμπουρόπουλος.

αρχείο Α. Βαφειαδάκη

horizontal rule

Το μοντέλο του Α. Σαπουνάκη

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

 

Ο Αντώνης Βαφειαδάκης θυμάται: Ο Τάσος ουδέποτε προσπάθησε να πετάξει αυτό το μοντέλο, για να μην το σπάσει. Οταν ρωτήθηκε από κάποιο ξένο αν πετάει έμεινε ιστορική η απάντηση που δώσανε οι παρευρισκόμενοι φίλοι: "it only τσουλισάϊζ", γιατί μόνο τροχοδρόμηση το είχε δοκιμάσει. Τελικά το πούλησε, και ο νέος ιδιοκτήτης το έσπασε.

Σημ:Το μοντέλο αυτό θα το δούμε και σε φωτογραφίες της τριεθνούς επίδειξης, και τριεθνούς έκθεσης

horizontal rule

Από αριστερά: το Cessna 180 του Γ. Καμπουρόπουλου, το μεγάλο λαστιχοκίνητο με την καμπίνα  του Γ. Καμπουρόπουλου, το Nordic (στο βάθος) του Π. Καλογεράκου, το απλό ανεμόπτερο δεξιά του Θ. Ζάκκα, το ακροβατικό control-line με κινητήρα Fox (σε πρώτο πλάνο) είναι του Α. Βαφειαδάκη.

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

horizontal rule

Στο βάθος ο Μόρης Παλαιολόγος, και στη μέση ο Αντώνης Βαφειαδάκης

Το μοντέλο στο άνω δεξί τμήμα του δαπέδου, πρέπει να είναι ανεμόπτερο ελεύθερης πτήσης, κατηγορίας F1E, με μαγνητική οδήγηση στο ρύγχος της ατράκτου.

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

horizontal rule

Ο Ι. Σακελλαράκης (αριστερά) επιδεικνύει στους επίσημους (μπροστά ο Υπουργός Βογιατζής) ένα Free Flight με κινητήρα K&B (infant .020 ή junior .035)

αρχείο ΕΛ.Α.Ο.

horizontal rule

πρακτικό #22 ΔΣ ΕΑΑ 8/12/53

Ο κ. Πρόεδρος λαβών τον λόγον ... επίσης εκφράζει την ικανοποίησίν του δια την υπό του κ. Γ. Γραμματέως και κ. Ι. Σακελλαράκη διευθέτησιν της εκθέσεως.

[ θεματικός πίνακας ] - [ πρώτη σελίδα ]