Ενωση Αερομοντελιστών Αθηνών

Χώροι  Πτήσεων

[ θεματικός πίνακας ]

 

"Σταμάτα"

Α.Κ.Ε.Μ.Ε.
Αεραθλητικό Κέντρο Ενωσης Μοντελιστών Ελλάδος

Μοντελοδρόμιο ιδρυθέν στη Σταμάτα Αττικής υπό της Ε.Μ.Ε.
το 1981 επί προεδρείας Παντελή Βαφειαδάκη

Αεραθλητικά Νέα αρχές 1983

Ο Αλέκος Παναγόπουλος, μέλος του Δ.Σ. της Ε.Μ.Ε. και υπεύθυνος αερομοντελισμού και πτητικών προτύπων, θυμάται:

Περί τα τέλη του έτους 1980 και σε κάποια συζήτηση που είχα με τον κ. Παντελή Βαφειαδάκη Πρόεδρο της Ένωσης Μοντελιστών Ελλάδος και αφού συζητήσαμε το άλυτο πρόβλημα του αεροδρομίου (τότε έπαψε να λειτουργεί και ο ελεύθερος χώρος του Μαραθώνα διότι είχε αρχίσει να κατασκευάζεται το τοπικό Αεροδρόμιο), με ερώτησε τι προτείνω.

Η απάντησή μου ήταν: να φτιάξουμε δικό μας αεροδρόμιο.

Με εξουσιοδότησε να ψάξω για χώρο και το πρόβλημα του οικονομικού προβλήματος θα το αντιμετώπιζε προσωπικά εκείνος δεδομένου ότι τα χρήματα που λαμβάναμε ως σωματείο ήταν πενιχρά.

Έχοντας κάποιες προσωπικές γνωριμίες ως κάτοικος βορείων προαστίων κινήθηκα και μέσω κάποιου φίλου μηχανικού ήρθα σε επαφή με τον δήμαρχο Σταμτας κ. Πέππα  ο οποίος και μου συνέστησε έναν συγγενή του και ιδιοκτήτη κάποιου χώρου επιφανείας περίπου 15 στρεμμάτων και σε απόσταση 2,5 χιλ. από την κεντρική πλατεία Σταμάτας.

Έγινε η επαφή με τον ιδιοκτήτη κ. Νικόλαο Παπά και ελήφθη η απόφαση να ενοικιασθεί ο χώρος σε μια συμφέρουσα τιμή για εκείνα τα χρόνια, αν δεν κάνω λάθος ήταν 6000δρχ (έξι χιλ) τον χρόνο.

Ο  χώρος είχε ΒΑ προσανατολισμό, το ίδιο και οι επικρατούντες άνεμοι,  κάτι που εξυπηρετούσε τις απογειο-προσγειώσεις των  αερομοντέλων.

Οι διαστάσεις του χώρου ήταν μήκος 280μ Χ πλάτος 50-60μ, το μοναδικό πρόβλημα ήταν ότι στην Δυτική και Νότια πλευρά υπήρχαν πεύκα που ενδεχόμενα να μας δημιουργούσαν κάποια προβλήματα, αλλά μικρό το πρόβλημα και αντιμετωπίσιμο.

ΘΕΜΑΤΑ προς άμεση επίλυση (μετά την ενοικίαση).

bullet

        Ο δρόμος από Σταμτα πλατεία μέχρι και γήπεδο ήταν βατός κατά τα 2/3 το υπόλοιπο 1/3 δεν ήταν καθόλου σε καλή κατάσταση. Άρα χρειαζόντουσαν μηχανήματα διάνοιξης και καθαρισμού του δρόμου και εάν ήταν δυνατόν και επίστρωση χαλικιού 3Α σε όσο δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι του δρόμου. Όμως σε κάποια σημεία ήθελε και επιχωματώσεις ή μικρό γεφυράκι γιατί ο δρόμος περνούσε μέσα από ένα μικρό ρυάκι όπου τον χειμώνα θα κατέβαζε αρκετό νερό. Αυτό μπορούσε να λυθεί με ένα σκαπτικό και αλλαγή της ρύσης του ύδατος σε παρακείμενο μεγαλύτερο ποτάμι.

bullet

         Μελέτη του Διαδρόμου και κατασκευαστικά σχέδια για τις κλήσεις εδάφους προς απομάκρυνση υδάτων εκ των βροχοπτώσεων.

bullet

        Ισοπέδωση ολόκληρου του Γηπέδου σύμφωνα με σχέδια Πολ. Μηχανικού. Καθορισμός διαστάσεων.

bullet

         Πάτημα με Οδοστρωτήρα και βρέξιμο

bullet

         Επίστρωση με αμμοχάλικο 3Α.

bullet

         Πέρασμα τρια στρώματα σταθεροποιητή πίσσας και τέλος,

bullet

         Επίστρωση με ασφαλτοτάπητα και συμπίεση με οδοστρωτήρα.

Τεράστια τα προβλήματα και το κόστος βαρύ! Ο κ. Παντελής Βαφειαδάκης προσέφερε πολλές φορές χρήματα για να αντιμετωπισθούν διάφορα προβλήματα. Όμως τώρα ήταν πολύ δύσκολο αυτό το έργο. Λίγα ήταν τα άτομα που έδειξαν ενδιαφέρον ώστε να τρέξουν και να προσφέρουν βοήθεια. Χαρακτηριστικά θυμάμαι εκτός του κ. Παντελή Βαφειαδάκη μόνο τον Α. Παπαδόπουλο που πάντα έτρεχε όταν τον χρειάζονταν να προσφέρει την βοήθεια του και πάντα συνεργάσιμος.  

Ολοι περιμένανε τα πάντα έτοιμα. Ειλικρινά πάνω σε αυτό το κακό που συνέβαινε σκέφτηκα να ζητήσω βοήθεια από το Σωματείο της ΕΑΑ και φυσικά μπορούσα διότι από την ΕΑΑ ξεκίνησα ως αερομοντελιστής και υπήρχαν άτομα που πάντα θα με υποστήριζαν.

Ομως εκείνη την εποχή οι σχέσεις των δύο σωματείων είχαν ψυχρανθεί για αβάσιμο λόγο, θέμα που έληξε σύντομα με την συνάντηση των δύο προέδρων.

Διάβασε εδώ για την ίδρυση της Ε.Μ.Ε. και την συνεργασία των δύο σωματείων.

Ήρθε η αναπάντεχη βοήθεια! Γνώρισα στην ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ, μέσω του αείμνηστου Μιχάλη Ραγκούση, κάποιον κο προερχόμενο από τον πολιτικό κόσμο και αφού μιλήσαμε αρκετά έμαθα ότι ο γιος του είχε πάθος με τα αερομοντέλα και προσφέρθηκα να τον βοηθήσω, διότι δεν είχε βοήθεια από πουθενά και ο πατέρας ήταν εραστής του αέρα αλλά μέχρι εκεί και τον είχα κάνει μια πτήση εθισμού.

Γνωριστήκαμε οικογενειακά και μετά από λίγο και αφού του είπα το πρόβλημα, αμέσως κανονίστηκε ραντεβού μέσω αυτού με τον τότε Υπουργό Τζανή Τζανετάκη στο Υπ. Δημοσίων Έργων, ο οποίος προς μεγάλη μου έκπληξη όχι μόνο με δέχθηκε αμέσως αλλά ειδοποίησε κλιμάκιο Μηχανικών οι οποίοι εργάζονταν στην 3η ΔΕΚΕ και τότε φτιάχνανε μεγάλο τμήμα της Λεωφ. Μεσογείων. Δντής της 3ης ΔΕΚΕ ήταν ο κ. Κ. Βρεττός. Μίλησα μαζί του και την επομένη ήρθαν για να δουν τον χώρο.

Τον Οκτώβριο του 1981, ήρθαν στη Σταμάτα μπουλντόζες και κάνανε διάνοιξη του δρόμου, αλλαγή της ρύσης των όμβριων υδάτων στο ποταμάκι και επιχωμάτωση της παλαιάς γούβας, επίστρωση και συμπίεση με υλικό αμμοχάλικο 3Α το μεγαλύτερο μέρος του δρόμου από Σταμάτα στο Μοντελοδρόμιο.

Τέλος του έτους 1981 ο κος Νίκος Παπάς ιδιοκτήτης του χώρου Πολ. Μηχανικός σχεδίασε δωρεάν τις τοπογραφικές θέσεις και κλήσεις του διαδρόμου (είχε γίνει πρόβλεψη και για δεύτερο πλάγιο διάδρομο) για την ταχεία απελευθέρωση του πεδίου από όμβρια ύδατα, οριοθετήθηκαν τα σημεία κατασκευής διαδρόμου και οι κατασκευαστικοί άξονες.

Μου παρέδωσε πλήρη σχέδια αντίγραφα των οποίων πήραν η 3η ΔΕΚΕ, Υπ. Δημοσίων έργων, κάποια άλλη υπηρεσία και το Δασαρχείο Σταμάτας. 

Τοπογραφικό σχέδιο του μοντελοδρόμιου

Τον Μάρτιο του 1982 άρχισε η κατασκευή του Μοντελοδρομίου. Το καλοκαίρι του 1982 το μοντελοδρόμιο ήταν απλά έτοιμο χωρίς τον ασφαλτικό τάπητα και ο οποίος στρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1982.

  

και προσωπική εργασία από τον Αλέκο - καλοκαίρι 1982

Τα εγκαίνια έγιναν την 11η Οκτωβρίου του 1982, όπως βλέπετε και στην δημοσίευση.  Όλα είχαν υλοποιηθεί και ένα όνειρο μας είχε γίνει πραγματικότητα.

Ο Παντελής Βαφειαδάκης είχε πάρει την μεγαλύτερη χαρά της ζωής του όπως ο ίδιος μου ομολόγησε.

horizontal rule

Αεραθλητικά Νέα 1981

horizontal rule

 

Την ημέρα των εγκαινίων

horizontal rule

 

Η αναμνηστική μπλούζα των εγκαινίων

Οι ανυπόμονοι πέταγαν και κατά τη διάρκεια των έργων

 
Αριστερά: Διονύσης, Τάσος, Αλέκος Δεξιά: Σπύρος

 

  Ολοι μαζί για την απογείωση

29 Δεκ 1981   26 Φεβ 1982

 

16 Δεκ 1982

 

Fun Fly που οργάνωσε την 6-12-82 η Ε.Α.Α., στο Α.Κ.Ε.Μ.Ε.



Αεροφωτογραφία από το google earth (έτος 2016).
Το Α.Κ.Ε.Μ.Ε. ήταν εκεί που διακρίνεται η χωμάτινη περιοχή (αριστερά), που διαμορφώθηκε σε πίστα off-road μοντέλων αυτοκινήτων.
Οι μαύρες γραμμές δείχνουν τη θέση των διαδρόμων του μοντελοδρόμιου.
Εκεί που φαίνεται η πίστα ταχύτητας (δεξιά), ήταν δασώδης έκταση.

[ θεματικός πίνακας ] - [ πρώτη σελίδα ]