Ενωση Αερομοντελιστών Αθηνών

Επιδείξεις

  [ θεματικός πίνακας ]

 

Τρίκαλα

16 Ιουνίου 1968

Η επίδειξη οργανώθηκε από την Αερολέσχη Αθηνών, στο αεροδρόμιο "Φλαμούλι" στο οποίο τότε υπήρχε μονάδα της αεροπορίας στρατού.

Η Αερολέσχη μίσθωσε πούλμαν για όσους ήθελαν να μεταβούν αλλά δεν είχαν δικό τους αυτοκίνητο.

Τελικά στο πούλμαν επιβιβάστηκαν (από το Σάββατο) οι αερομοντελιστές Σωτήρης Κόκκοτας, Πλάτων Κουρουβακάλης και Γιάννης Κωνσταντακάτος, με τρία control line, ο Νίκος Μπαρτζελάϊ και ένας απόστρατος αξιωματικός της αεροπορίας. Δηλαδή μόνο 5 άτομα.

Την Κυριακή και οι δύο λέσχες, έκαναν την επίδειξή τους με επιτυχία.

Δύο είναι τα ενδιαφέροντα σημεία που αξίζει να μνημονευθούν.

 

Ο jkon θυμάται:

Ιστορία 1η:

Την Κυριακή το πρωϊ, την στιγμή που απογειώνετο το τελευταίο Piper Cub της Αερολέσχης από το Τατόϊ, με προορισμό τα Τρίκαλα  καταφθάνει εκεί καθυστερημένος ο Μιχάλης Ραγκούσης, αγανακτισμένος που χάνει το γλέντι. Οπότε βλέπει να κάθεται ακίνητο ένα άλλο Piper Cub και "δίνει εντολή" στον μηχανικό Χριστάκη, να του το ετοιμάσει για να φύγει με αυτό. Ο μηχανικός του λέει ότι στο αεροπλάνο αυτό μόλις έχει τοποθετήσει δοκιμαστικά ένα κινητήρα injection, δεν έχει δοκιμαστεί σε πτήση, δεν έχει αρκετά καύσιμα, και δεν είναι ασφαλισμένο.

Ο Μιχάλης, ανένδοτος του λέει: - Το παίρνω με δική μου ευθύνη ... και κάνε γρήγορα γιατί θα τους χάσω...

Αμα ο Μιχάλης έβαζε κάτι στο μυαλό του .....

Ετσι σε λίγο απογειώνεται και το τέταρτο Piper Cub με τον Μιχάλη, πείθοντας τον Πύργο του αεροδρομίου ότι ήταν εντεταγμένο στο ίδιο σχέδιο πτήσεως.

Φουλάρει τον κινητήρα, και προλαβαίνει τον σχηματισμό των τριών Piper Cub, και του Stearman που ρυμουλκούσε το ανεμόπτερο Bocian, πάνω από την περιοχή της Χαλκίδας.

Οι άλλοι με έκπληξη βλέπουν ένα νέο Piper Cub στον σχηματισμό, με τον Μιχάλη να τους χαιρετά από το cockpit, αλλά το κυριώτερο ένα πυκνό μαύρο καπνό να  βγαίνει από την εξάτμισή του.

Ασύρματο δεν είχε κανένα αεροπλάνο της Αερολέσχης. Του κάνουν νόημα με τα χέρια ότι βγάζει καπνό, και να γυρίσει πίσω. Αυτός τους "ανταποδίδει τον χαιρετισμό" και μένει μαζί τους.

Οταν φθάνουν στα Τρίκαλα, μαλώνουν τον Μιχάλη για την ανοησία αυτή, αλλά αυτός δεν καταλαβαίνει τίποτε. Αφήνουν στο έδαφος το αεροπλάνο αυτό και κάνουν όλη την επίδειξη και τους εθισμούς με τα άλλα τρία. Το Stearman ρυμουλκεί και πάλι το ανεμόπτερο που κάνει μερικά λούπινγκ, και μετά το Stearman με χειριστή τον Μπαρμπάλη που ήταν Τρικαλινής καταγωγής κάνει μία πτήση επίδειξης με ένα- δύο λούπινγκ.

Για την επιστροφή λένε στον Μιχάλη:

-"Εσύ το έφερες εσύ θα το πάς πίσω.

- "Μετά χαράς" τους απαντάει. Τότε τον παρακαλάει ο Νίκος Μπαρτζελάϊ και τον παίρνει μαζί ως επιβάτη.

Λίγο μετά την απογείωση, ο κινητήρας σταματάει, και το αεροπλάνο κάνει αναγκαστική προσγείωση. Περπάτησαν αρκετά, βρήκαν τηλέφωνο, ειδοποίησαν το Τατόϊ για το τί είχε συμβεί και έληξε ο συναγερμός.

Ιστορία 2η:

Οι 3 εναπομείναντες αερομοντελιστές και ο απόστρατος μπήκαμε στο πούλμαν για τον γυρισμό. Σε κάποια ανηφόρα, η μηχανή ζεστάθηκε, και ο οδηγός σταματάει, βάζει χειρόφρενο και κατεβαίνει να βάλει νερό στο ψυγείο (τότε ακόμα τα πούλμαν είχαν την μηχανή μπροστά). Ομως δεν προσέχει και ανοίγοντας την τάπα πετάγεται ατμός και τον παίρνει στον στήθος και λίγο στο πρόσωπο. Κατεβαίνουν οι υπόλοιποι να τον βοηθήσουν και μένω μέσα στο πούλμαν εγώ (στα πίσω καθίσματα) και ο Σωτήρης (στα μπροστινά καθίσματα).

Κάποια στιγμή του φωνάζω έντρομος ... - ΣΩΤΗΡΗ, ΚΥΛΑΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ !!!

Το χειρόφρενο δεν είχε πιάσει καλά. Ευτυχώς, ο Σωτήρης πετάγεται και τραβάει μερικές ακόμα "διαδρομές" στο χειρόφρενο, και σταματάει η κατρακύλα. Μέχρι που μπήκε ο οδηγός και έβαλε μπροστά μείναμε όλοι απ' έξω.

Σταματήσαμε στο νοσοκομείο της Λαμίας, για να περιποιηθούν τα εγκαύματα του οδηγού. Η αγωνία μας ήταν αν μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια ή θα μας κολλήσει πουθενά μέσα στη νύχτα.

Αλλά τέλος καλό όλα καλά.

horizontal rule

Η ομάδα της Ε.Α.Α. στα Τρίκαλα το 1968

Πλάτωνας Κουρουβακάλης, Γιάννης Κωνσταντακάτος, Σωτήρης Κόκκοτας

και ο Νίκος Μπαρτζελάϊ

 

[ θεματικός πίνακας ] - [ πρώτη σελίδα ]